SCOTIA - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van lynnsey Tiekink - WaarBenJij.nu SCOTIA - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van lynnsey Tiekink - WaarBenJij.nu

SCOTIA

Blijf op de hoogte en volg lynnsey

30 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

heey mensjes!!

Tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven dus dacht is weer eens hoog tijd! We zijn na de vakantie nog 1 weekend weg geweest naar Scotia.
Scotia is een safaripark dicht bij Port Elizabeth, waar je de big 4 kunt zien en nog andere dieren. Je kunt daar verschillende safari drives doen. Wij zijn smiddag begonnen met een drive. De auto moest je achter laten in het begin van het park net als je spullen. Je spullen werden gebracht naar je accommodatie waar je sliep.
S`middags zijn we dus begonnen met onze eerste drive. Hier hebben we de olifant gezien en vooral veel verschillende soorten herten en bizons. We hadden deze al veel gezien in andere parken dus voor ons was het niet super spectaculair. (klinkt zo wel een beetje verwend). Wel gaaf dat je gewoon midden tussen alle wilde dieren kan rijden zonder hekken of kooien.
Na onze eerste drive stopten we voor een glas chocomel en wat lekkers bij ons huisje. Het was een huisje tussen twee delen in van het park. De westkant en de zuid kant was er. De west kant waren vooral de olifanten en de bizons/herten en de zuid kant was het gedeelte waar de leeuwen, neushorens, buffels en nijlpaarden waren. Dus ons huisje stond echt in de midden in het natuurgebied met geen enkel stukje bereik op je telefoon. Dus gewoon weer lekker terug naar de oertijd! Na deze stop zijn we door gegaan naar de zuidkant van het park voor de middag/avond drive.
Daar hebben we de buffels gezien die er best wel dom en sloom uitzagen, maar toch waren ze ook wel heel mooi om te zien. Ook hier veel voedsel gezien voor de leeuwen met al die bokjes en hertjes.
Daarnaast ook de neushoorn gezien!! Super gaaf en mooi om te zien! Alleen jammer dat hun hoorn er af was gezaagd door stropers, die via een helikopter het park zijn binnen gekomen. Gelukkig lieten ze de neushorens wel leven, maar toch blijft het sneu om te zien. Na de neushorens zijn we naar een plasje gegaan waar 2 nijlpaarden in lagen en 2 krokodillen. We konden ze helaas niet helemaal zien, omdat ze lekker lagen te niksen in het meertje. Alleen hun ogen staken boven het water uit.
de krokodillen lagen aan de kant van het meertje. Ook wel stoer om daar vlak naast te mogen staan. Dit was namelijk het eerste punt waar we ook uit de wagen mochten, bij de rest van de ritten mocht dit niet.
Na het meertje zijn we naar een schuur geweest, waar we konden eten en bij het kampvuur konden zitten. Een hele gezellige sfeer en super lekker gegeten! Die avond nog even afgesloten met een korte drive. Hier hebben we de nijlpaarden gezien die eindelijk uit het water waren. Helaas heb ik daar niet hele goede foto`s van kunnen maken. Ook zijn we langs de leeuwen gegaan. Ze zaten nu nog achter het hek afgeschermd voor de rest, omdat ze te veel aten. Hierdoor bleven er weinig dieren over dus werden de leeuwen apart gezet, zodat de andere dieren zich kunnen voorplanten om vervolgens later weer opgegeten te worden. Ik vond het wel heel jammer dat ze afgezet werden in een andere kooi maar zo hadden we wel de garantie dat we ze zagen. Helaas konden we niet naar binnen want de leeuwen lagen recht voor de ingang, waardoor we er niet in konden.
Daarna lekker naar ons huisje gegaan en daar opgewarmd met een kop chocomel en een heerlijke warme douche. Vervolgens lekker in een voorverwarmd bedje stappen(elektrische deken) en gaan slapen.
Volgende dag ging om 6 uur de wekker, want om 7 uur werden we al opgehaald voor de ochtenddrive.

We hebben eerst rond gereden, maar we zagen niet heel veel bijzonders. Daarna door naar de leeuwen. Ze lagen niet meer voor de ingang dus zijn we er met de auto ingereden. Nog geen paar meter verder op lagen ze dus we stonden echt recht naast die leeuwen familie. Echt super gaaf! Er was een vader met een moeder en 4 kleintjes en verder op liep nog een vrouwenleeuw. Hier hebben we echt een half uur gestaan om te kijken naar deze fascinerende beesten. Op een gegeven moment werd 1 van de kinderen nieuwsgierig en kwam die steeds dichter bij onze auto staan. Tot dat de vader vond dat het te dicht bij kwam en toen kwamen ze allemaal richting ons lopen.
Onze driver deed toen meteen de motor aan om weg te rijden, maar toen gingen de leeuwen gelukkig weer liggen. Nog even hebben we gekeken en toen zijn we weer weg gegaan.
Op naar de bereikbare wereld! Super leuk gehad, maar op gegeven moment ook wel genoeg gezien.

Verder ben ik in de weekenden bijna altijd thuis. Geld aan het besparen voor mijn laatste vakantie die ik ga doen in de laatste week van mijn verblijf hier. Wel saai om hele weekenden thuis te zitten en niks te doen, maar goed je moet er wat voor over hebben om dan geld te besparen voor die laatste week. En voor een vakantieweekje met Paul als ik terug ben.=D

Op project zijn we bezig geweest met de eerste veranderingen in te zetten om structuur te krijgen. Tot nu toe alleen nog geen succes. Ze hebben de hulpvraag neer gelegd dat ze daarmee aan het werk willen en of ze er mee kunnen helpen. Maar als het dan eenmaal zo ver is, houden ze de boot een beetje af. Te veel werk in hun ogen en laten liever werk door andere doen als door zich zelf. Dit is wel een teleurstelling, want je probeert ze in de goede richting te helpen maar je komt geen stap verder.
Aankomende week gaan we een programma neerleggen met verschillende nieuwe activiteiten om in ieder geval structuur te geven aan het dag ritme. Hopelijk is dit meer een succes.
Ook willen we proberen om ze te laten inzien hoe je het beste de kinderen kunt begeleiden, want nu laten ze de kinderen allemaal los rennen en schreeuwen. De leraressen stoppen dan met de lessen omdat de kinderen er een zooitje van maken. Maar ze hebben nog niet door dat ze daar wat aan kunnen veranderen door meer de groep te managen. Hopelijk kunnen we dit nog voor hun betekenen voor we weg gaan! Tot die tijd nog lekker genieten van de kinderen!
Ik hou jullie op de hoogte! Tot snel!!

KUS KUS

• 30 Mei 2014 - 21:05

Mom:

Hoi lieffie. Was ik weer. Als 1e wil ik ff zeggen dat het niet stoer is om naast krokodillen en neushoorns te staan maar harakiri en levensgevaarlijk dus. Echt maar goed dat ik pas achteraf hoor van alle gevaarlijke dingen die je daar gedaan hebt of gaat doen. Zou het wel heel fijn vinden als je de volgende keer eerst nadenkt over je eigen veiligheid en het hart van je moeder in dezen ;)
    Zou super zijn als je met je kluppie orde in de chaos zou kunnen scheppen. Dan heb je ze toch moooi wat meegegeven...! Dikke smok en tot gauw! X