laatste weekje project van dit moduul - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van lynnsey Tiekink - WaarBenJij.nu laatste weekje project van dit moduul - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van lynnsey Tiekink - WaarBenJij.nu

laatste weekje project van dit moduul

Blijf op de hoogte en volg lynnsey

10 April 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Heeeeeyyy lieverds! Mijn eerste moduul zit er al weer op. Woensdag laatste dagje gehad op project en nu heb ik vakantie tot 5 mei. We baan van 12 april tot 28 april op vakantie. Via de gardenroute en dan naar kaapstad. Alles hebben we al ingepland en geboekt, dus we zijn er helemaal klaar voor!

Afgelopen weekend hebben we een chill weekendje gehad. Vrijdag hebben we lekker niks gedaan, alleen nog even een paar dingen afronden voor school. Zaterdag hebben we de auto gehuurd en zijn we gaan kanoën in black rock.

Toen we aankwamen in het gebied, zag je al wat wild lopen zoals een giraf en zebra's. Maar vlak voor we op bestemming waren stond er een giraf heel dicht bij onze auto. We stonden zelf even stil om foto's te maken van de giraf. Toen we gingen rijden, liep de giraf met ons mee. We hebben de auto geparkeerd en kwamen er achter dat het een tamme giraf was. Je kan gewoon naast hem staan of hij komt naar je toelopen en dan kom hij met zijn kop naar jou toe zodat je hem kan aaien... Super lief beestje!

Alleen op een gegeven moment stond het vol met schreeuwende kinderen en dat vond hij minder tof! Dus wij zijn doorgegaan naar de kano's. Was een beetje gedoe om de kano in het water te krijgen en wij zelf ook, maar toen we er eenmaal in zaten was het super! Zulke mooie omgeving om in te kanoën! zelf werd ik heel rustig van het kanoën en genoot ik helemaal van de natuur, terwijl ik daar normaal nooit zo mee bezig ben! Als je goed om je heen keek zag je de leukste vogeltjes en diertjes en de hele weg was het fantastisch mooi om te zien! In het begin ging het kanoën nog niet zo goed, maar ik had dat ook nog nooit eerder gedaan. Gelukkig zat ik bij irene in de kano en die had dat al wel vaker gedaan! Maar na oefening ging het bij mij ook heel goed! We hebben zo ongeveer 3/4 uur in de kano gezeten en toen vonden we net wel weer best. Toen we terug kwamen was die leuke tamme giraf een vlaggenmast aan het berijden. Het beest kon wel uren bezig... Na zoveel keer klaar te komen, bleef hij nog doorgaan. minimaal 15 keer achter elkaar haha... Maar goed zijn maar snel weg gegaan. Op naar de winkel en naar huis. Daar hebben we de dag nog even afgesloten met zijn alleen met de braai.

Zondag zijn we even naar de stad gegaan om even te kijken voor spullen voor de vakantie. Ik heb een nieuwe tas gekocht die handig is om mee te nemen en een paar nieuwe hardloopschoenen. Ik liep hier gewoon op normale schoenen maar dat is niet zo goed voor mijn voeten. Nu hele nieuwe vette schoenen gekocht, zodat ik hopelijk ook blijf rennen als ik weer in nederland ben.

Na het shoppen even naar het strand geweest, waar we een paar leuke fotos hebben gemaakt met irene en Rianne. super om gelachen, was heel leuk om te doen.

Daarna zijn we naar laura gegaan. Een meisje die uit nederland komt maar nu naar zuid afrika is verhuist en hier in een restaurant werkt. Ze is verloofd met iemand uit zuid afrika en hij ging voor ons een lokaal stoofpotje maken. In het begin wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten, omdat de mensen hier heel anders eten, maar het eten was echt super lekker! Daarna nog even paar drankspelletjes gedaan en toen moesten we weer naar huis. Super leuk en chill weekend dus gehad!

Maandag nog even een dagje naar school geweest. Daar hadden we eerst een meeting met 2 nedrlandse docenten die even een weekje naar zuid afrika gingen om te kijken. Ze zijn ook 1 dag bij ons op visite geweest op project. Dinsdag hebben we op project een grote knuteselactiviteit georganiseerd eaarbij we alle voetjes en handjes van de kinderen gingen verfen. Voor iedereen zelf een a4 gemaakt en een groot papier met alle handjes er op als afscheidscadeau van ingrid. Zij gaat na de vakantie weer naar huis toe.

Vandaag donderdag niet zoveek gedaan... Alles gewassen voor de vakantie, geskyped met mijn lieve vriend en gezellig bij elkaar gezet. Straks uiteten omdat sophie morgen naar huis gaat. Morgen nog even lekker dagje strand en inpakken en dan zaterdag ochtend op vakantie! Tot snel schatjes hou jullie op de hoogte via facebook! Xxx


  • 10 April 2014 - 19:19

    Paulus:

    Topper!! X

  • 10 April 2014 - 20:25

    Hennie:

    Hoi Lynns,

    Tijd gaat snel als het leuk is en ja dan gaan er weer mensen weg en misschien komen er mensen bij. leuk dat jullie richting Kaapstad gaan en de Tuinroute nemen. Misschien een leuk idee om, wanneer jullie in Kaapstad zijn naar Robbeneiland te gaan, en natuurlijk niet te vergeten naar de top van de Tafelberg. Denk dat jij het ook erg leuk zou vinden om naar HoutBaay te gaan. Van Daaruit kun je met de boot naar sealiland, rots in het water met wel duizenden zeehonden en als je mazzel hebt kom je in een school dolfijnen terecht. En dan is er nog een plaatsje iets met Simon en daar heb je iets met pinguïns ook super om te zien en dan natuurlijk niet te vergeten Cape Point, voldoende te zien en te genieten. Dat doe je al volop. Liefs xxx

  • 12 April 2014 - 16:53

    MoM:

    Hoi skatty,
    Mooi dat je zo maximaal kunt genieten van zowel het project als de vrije tijd.
    Zo grappig dat verhaal van die tamme giraf, zag het helemaal voor me ;)
    Mooie tips van Hennie hoor, zou kijken wat je allemaal kunt doen in de tijd die je daar hebt. Want er lijken hele leuke dingen tussen te zitten met dat e\robbeneiland en vooral dolfijnen he? En kijken of de tafelberg daar te vergelijken is met die van Curaçao natuurlijk...
    En GENIETEN kan ze ook als geen ander en met dikke letters. Groot gelijk om het maximale eruit te halen. Als je maar niet meer met van die enge haaien gaat zwemmen om je moeder een beetje te ontlasten alsjeblieft ;))
    Wens je deze weken heel veel plezier op vakantie. En nog maar een keer voor zekerheid, better be save than sorry.. Xxx

  • 14 April 2014 - 21:19

    Gerda:

    Hoi Lynnsey,
    Jeetje wat klinkt dat allemaal goed zeg. Een hele ervaring dit alles. Zou wel even stiekem bij je willen kijken.
    En nu lekker vakantie. Geniet ervan.
    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

lynnsey

Ik ga voor mijn opleiding SPH, naar Zuid-Afrika voor 5 maanden. Wat ik daar ga doen is nog niet duidelijk. Die keuze mogen we daar pas maken. Via deze site hou ik jullie op de hoogte van het project en mijn weekenden en vakanties in Zuid-Afrika! =D tot snel!

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 5369

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: