AND IT`S GONE!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van lynnsey Tiekink - WaarBenJij.nu AND IT`S GONE!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van lynnsey Tiekink - WaarBenJij.nu

AND IT`S GONE!!

Blijf op de hoogte en volg lynnsey

08 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred


Hallo lieverds!!
Was een druk en gek weekje deze week, maar gelukkig zit deze week er weer op! Zondag ben ik even in de tuin gaan zitten omdat ik daar wel internet heb en op mijn kamer niet. Ik heb 15 tot 20 minuten buiten gezeten en ben daarna weer naar mijn kamer gegaan.
Mijn deur had ik wel op slot gedaan, maar ik had het alarm er niet op gedaan omdat ik dicht in de buurt was. Toen ik weer aankwam in mijn kamer, viel mij eerst nog helemaal niks op. Tot dat ik de tralies die normaal voor mijn raam hangt scheef er voor zag hangen. Eerst dacht ik dat hij er gewoon af was gevallen van de roestigheid, maar later kwam ik er achter dat ik mijn tablet en portemonnee weg was. PIEP!! Iemand was in mijn kamer geweest!! Hij heeft gewoon de tralies open geschroefd en toen is hij naar binnen geklommen. Niemand had het gemerkt want mijn alarm stond er dus niet op.
Snel de beveiliging er bij geroepen en toen ging het ook heel snel. Politie, beveiligers, forensische dienst stond allemaal op de stoep. Af en toe scheurde de politie weer heel hard weg als ze wat binnen krijgen en dan kwam ze later weer terug. Ze hebben ook de honden los gelaten maar helaas konden ze niks vinden van de daders. Wel hadden ze mijn portemonnee terug gevonden en mijn tasje. Uit mijn portemonnee hadden ze mijn pinpas gepakt en 1500 rand wat ongeveer iets meer is als 100 euro. Normaal had ik niet zoveel, maar ik had net een bedrag gepind.
Daarnaast hebben ze ook mijn nieuwe tablet mee genomen, 1 paar schoenen en 1 losse schoen waarvan de ander nog hier staat, mijn oplader voor mijn telefoon een nieuwe tas en natuurlijk mijn paspoort met visum.
Meteen aangifte gedaan bij de politie en die zijn er nog steeds druk mee aan het werk. Elke dag komt de hoofdbeveiliger van stenden even langs om te kijken hoe het gaat en of er nog veranderingen zijn.
Ze zijn bezig een zaak op te zetten, dus hopelijk krijgen ze nog meer duidelijkheid.
Deze week meteen naar Kaapstad gegaan om een nieuwe paspoort aan te vragen, omdat ik anders niet op tijd naar Nederland kan. Helemaal naar Kaapstad rijden voor een paspoort(10 uur), maar goed het is helaas niet anders.
Gelukkig waren er een paar die mee wilden naar Kaapstad, want alleen is ook niet echt heel prettig.
We hebben Kaapstad in 1 dag gereden, zodat we ook sneller weer thuis konden komen. Onderweg nog even problemen gehad met de auto, maar verder verliep de reis goed! De alarmsleutel was op de grond gevallen dus we kregen de auto niet meer van het slot. We hebben geprobeerd om de auto te openen gewoon met de sleutel maar toen ging het alarm af en die kregen we nooit meer af. Na een tijdje hebben we gebeld met de organisatie waar we hem hadden gehuurd en we moesten in Kaapstad de auto omruilen, maar we waren nog een flink eind voor Kaapstad. Dus met een alarmerende auto richting Kaapstad gereden. Gelukkig stopte de auto met het alarm na een paar minuten rijden. Alleen het alarmlicht in de auto bleef branden. Heel veel lol om gehad, hadden we blijkbaar even nodig! =D Na de auto te hebben omgewisseld, zijn we naar hostel gegaan waar we half elf aankwamen ongeveer. Niet veel later lekker naar bed gegaan, want we waren toch wel kapot na die reis.
Volgende dag foto`s gemaakt en vervolgens naar het Nederlandse consulaat gegaan om een paspoort aan te vragen. Dit is gelukkig nu aangevraagd en is de 26e klaar. Janna(mijn roomie) gaat tegen die tijd naar Kaapstad voor de vakantie, dus zij wil hem gelukkig ophalen.


Visum is tot nu toe wel een ramp. Je wordt de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd. Het ene bedrijf zegt dat je daar heen moet maar als je daar heen gaat wordt je weer terug gestuurd.
Maandag ga ik daar nog maar even achteraan! Hopelijk kan ik nog iets regelen.
En anders mag ik wel naar Nederland wat ik heb gehoord, maar mag je nooit en nooit meer terug naar Zuid-Afrika. Nouja dat is dan niet anders, als ik maar in Nederland kom dan vind ik alles wel prima!!
S`middags nog even naar Accespark(soort van Batavia stad) om even nieuwe schoenen te halen, want die had ik niet meer=D
Daarna nog even lekker uit eten geweest om toch nog even van Kaapstad te genieten en toen weer naar het hostel. Volgende dag had Jurrian nog een sollicitatiegesprek dus zijn we even langs het waterfront gegaan. Even rond gekeken en rond 12 uur zijn we weer richting port Alfred gegaan.
Weer een super lange rit, maar om 1 uur waren we thuis en zijn we gelijk naar bed toe gegaan.

Zondag(vandaag) champagne breakfast gedaan. 30 km verder op heb je een luxe restaurantje zitten waar je voor 120 rand(7/8 euro) onbeperkt kan ontbijten en champagne kan drinken. Super uitgebreid en lekker buffet. Daarna nog even in de zon bij het zwembad gezeten.

Maandag weer beginnen met het normale schema!! Nog 4 weekjes en ik ben weer thuis!!!!
Tot snel schatjes!!

  • 11 Juni 2014 - 07:09

    Mom:

    Hooi poppeke, tjonge wat een reisverslag weer.
    Werd me deze keer wel heel luxe aangeboden. Je grote zus Charis las het me gisteren hier life voor.
    Want tjah, die kleine lettertjes zei de schat.. ;)
    Was wel gelukt hoor, want lukt nog prima dat lezen. In het donker in de auto rijden dat is een heel ander verhaal he?
    Weer een lang verhaal, deze keer helaas iets minder positief. Maar ik ga ervan uit dat het allemaal weer goed komt skatty!
    Dit is dan ook weer een leerzaam stuk levenservaring, niet leuk. Maar er zijn voor een volgende keer en reis dan toch wat zekerheden ingebouwd wat je niet zult laten. Zoals toch echt maar ALLES kopiëren de volgende keer en naar jezelf mailen. Je weet niet wat er allemaal kan gebeuren toch? En dan ook de volgende keer maar niet direct onder het raam en bij de tralies liggen dan maar..
    Gelukkig kun je nu al wel terug zien op een unieke stage, waarin je zo gigantisch veel gedaan en gezien hebt.
    Noem ik maar een paar details zoals het zwemmen met die Shabba Tooth shark en die zien er eng uit als je ze opzoekt op google.. Nee hoor mam, die zwemmen echt wel weg als je in de buurt komt. Jaja
    Of die hoogste brug waar je even vanaf sprong en wat je me pas achteraf vertelde. Weet wel dat je dat doet om me te beschermen en is ook maar goed dat je dat hebt gedaan. Want het zou een hele rottige nacht en onrustige uren tijdens de activiteit zelf zijn geworden.
    Dan heeft deze jonge dame nog ff geknuffeld met wat leeuwen en tijgers, zoooo schattig mam.
    Whaah, het zijn echt geen kleine poessies hoor Lynns. Echt niet. Zien er wel lief uit, maar als je die klauwen ziet en die bek vol grote tanden.
    Totaal vrij en onbevangen sta je overal in en daarom komen alle dieren nog steeds met het grootste gemak op je af en voelen zij zich fijn bij jouw want je jaagt er niet achteraan maar blijft rustig. Net zoals bij de dolfijnen op Curaçao weet je nog? En je arme zus met dr dikke oog i.v.m. die brandbomen daar midden in het gebied waar we een dag eerder gewandeld hadden.
    Dan nog alle uitstapjes in d vrije weekenden en vakanties.. Altijd weer blij als je gewoon weer veilig op je 2e huis, herstel 3e huis gearriveerd was.
    Lang leve Skype en wifi en ap, waarin je gewoon elke dag contact kunt hebben samen.
    Heb het al vaker gezegd en zeg het maar nog een keer, meissie, ben super trots op je. Hoe je in het leven staat, waar je allemaal gewoon voor gaat en wie je bent! Jij, lees jullie, want dit geldt natuurlijk ook voor je grote zus zijn mooie, sociale, lieve en vooral ook sterke jonge vrouwen.
    Jullie mogen er echt zijn en zijn een waardevolle aanvulling en verrijking van deze wereld! Xxxx
    Een super trotse Mom vanuit de parel van Drenthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

lynnsey

Ik ga voor mijn opleiding SPH, naar Zuid-Afrika voor 5 maanden. Wat ik daar ga doen is nog niet duidelijk. Die keuze mogen we daar pas maken. Via deze site hou ik jullie op de hoogte van het project en mijn weekenden en vakanties in Zuid-Afrika! =D tot snel!

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5378

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: