Geen ritme gevoel - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van lynnsey Tiekink - WaarBenJij.nu Geen ritme gevoel - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van lynnsey Tiekink - WaarBenJij.nu

Geen ritme gevoel

Blijf op de hoogte en volg lynnsey

18 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Vrijdag zijn we dus naar het valentijnsfeestje geweest. Een leuk tentje met een danszaal binnen en een plek waar je buiten kon zitten. We hadden al gehoord dat ze de zaal vol zand hadden geschept dus op de slippers maar heen om uit te gaan. Maar
Toen we er eenmaal waren hebben we de slippers lekker uitgegooid en lekker op de blote voeten gelopen en gedanst. Er was een leuke sfeer! Iedereen is vriendelijk en overal wordt gedanst! In het begin dacht ik nog best ritme gevoel te hebben als ik kijk in Nederland in de kroegen! Maar deze gevoelens waren al heel snel verdwenen toen ik de locals zag dansen. Wij Nederlanders kunnen echt niet dansen vergeleken met hun! Binnen werd het vies warm dus zijn we met
Onze drankjes naar buiten verkast! Eerst lekker buiten gezeten maar daarna zagen we al heel snel de grote bekende Beerpong tafel! Samen met Liza en Welmoed heb ik die even goed uitgeprobeerd! Het was nek aan nek maar wij hebben gewonnen. Als was het helemaal niet zo erg om te verliezen als je aan de Malibu cola zat. Daarna nog lekker buiten gechilled en een paar dansjes gedaan! Op naar huis want we waren gesloopt!
Zaterdag heerlijk uitgeslapen en naar cel la vie gegaan. Een super leuk Eettentje! Hele lieve mensen! Ik hoorde al van mensen dat de eigenaresse als 2e moeder wordt gezien. Het eten was daar ook super dus daar zullen we nog zeker vaker gaan komen!!
Daarna zijn we nog even naar het strand gegaan. Ik was voor geen meter bijgekleurd naar mijn mening. Dus zondag na de boodschappen maar weer gegaan alleen nu al om 1 uur. Ik dacht ik was gister niet zo veel verkleurd dus nu maar niet zoveel insmeren.... Maar dat heb ik geweten en nu nog steeds! Van top tot teen verbrand en ook niet een beetje! Alles deed zeer ook al deed ik helemaal niks! Alsof er iemand met een rauwe washand over je been aan het schuren was! Dus haast geen oog dicht gedaan! Nu (maandag) is het al iets beter maar nog steeds best pijnlijk! Even de zon ontwijken dus! Maarja kan ik zo mooi aan het verslag werken! Zondag na het strand weer naar Bermuda gegaan! 2 cocktails halen voor 1! Heerlijk van genoten met daarna een super afsluiting' sushi!!!! Heerlijk sushi gegeten voor een prikkie! Ook dat gaan we vaker doen!
Maandag hadden we dagje school! We zijn meteen aan het werk gezet! Dus vanmiddag de hele Tijd bezig geweest met school. Alles moet in het Engels dus daar moet ik nog wel even in oefenen! Verstaan en lezen is geen probleem maar zelf zinnen maken is nog niet zo best! Maar goed grotendeels weer af! Morgen nog een dagje school! En woensdag hele dag de township in voor de tour van mijn eventuele aankomende projecten! Hou jullie op de hoogte! Foto's komen later! Tot snel schatjes!!

  • 18 Februari 2014 - 08:19

    Gerda:

    Je hebt het erg gezellig, zo te lezen. leuk hoor! En wat heerlijk die zon, het is hier niet heel koud, maar nog lang geen strand weer.
    Je hebt het zwaar, een dagje school en dan weer iets leuks.
    het ziet er allemaal erg mooi uit. Ook de foto's die we gezien hebben.
    geniet ervan.
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Dikke knuffel uut Hoavelte.

  • 18 Februari 2014 - 13:56

    Hennie:

    Hoi Lynns,

    Ja ook al ga je daar het najaar in en straks de "winter" toch goed oppassen met de zo'n en blijven smeren. Het is altijd verraderlijk en je hebt nog heeeeeel veeeeeel tijd om heerlijk bij te kleuren. Kennen je vast niet meer als he terug bent in het mooie Havelte. Zo lezen doe jullie al allemaal leuke dingen, leuke eettentjes en cafe'tjes ontdekt. Kun je daar lekker zwemmen in zee, zitten er geen ............ Vissen? Heel veel plezier nog en altijd voorzichtig zijn Lynns, xxx

  • 18 Februari 2014 - 14:21

    Christa:

    Hoi lynnsey,

    Ik ben zelf ook in ZA geweest!.. erg mooi daar!..:)..
    Lekkere Eettip;-): SPUR( die ben je vast al wel tegen gekomen) soort van steakhouse daar.. heerlijk en niet duur!!..Wimpie is ook lekker..voor als je zin hebt in fast food.. weer eens wat anders als de mac;-)..
    Ik kwam na 2 en een halve week zo'n 3 kilo zwaarder terug haha..
    Vooral lekker genieten meid!..

  • 18 Februari 2014 - 14:40

    Mom:

    Hey lieffie... Aan je verhaal en de foto's van van de week te zien vermaak jij je nog prima en zo hoort het ook... Maar dan wel insmeren he, dat moet je toch wel op Curaçao of Kroatië e.d. geleerd hebben? Een short cut naar super snel bruin worden is er niet, wie zijn kontje verbrand moet op de blaren zitten he ;) Natuurlijk missen we je hier heel erg, maar het wordt gemakkelijker als we die enthousiaste verhalen zien en dan ook een beetje mee mogen beleven van je Zuid Afrika tour.
    Als het goed is begint het echte avontuur dus woensdag en dat is voor jouw dan wel weer een mooie afleiding van het gemis van je thuisfront. Dat er natuurlijk ook is(zou niet goed zijn als dat er niet was)
    Tot nu toe echt een vakantiegevoel met al dat lekkere eten en heerlijke cocktails, geniet ervan. Je zult zien dat de weken echt voorbij vliegen! Vind het ook heerlijk dat je relatief zo gemakkelijk bereikbaar door de gratis Wifi in je "hut" Maakt de afstand toch ook weer een stuk kleiner!
    Paul komt volgende week op de koffie(of thee) dus kunnen we gezellig bijbeppen.
    Have fun en we contacten snel poppie. Love you! Xxx

  • 21 Februari 2014 - 09:59

    Lisa:

    Hee Lynns,

    wat klinkt het allemaal ontzettend bekend.. ik denk dat iedereen daar ook hetzelfde doet ;).
    Maar ga aub niet naar spurrs en wimpies hahaha, wat een bagger. Links is lekker! Sowieso C'est la vie en decadent :D doe de groetjes aan ginger! Ik hang daar denk ik ook aan de muur met al die foto's.. En wij aten op het laatst ook regelmatig in dat straatje richting barmuda's, Zest en Graze by the river.. En wat je zeeeeeker moet doen maar meestal nog niet ontdekt is rond die tijd, is de irish pub en hotel met dat zwembad! Kan je lekker je hele zaterdag aan t zwembad liggen op van die ligbedden en ze hebben daar vet lekkere salades!
    Maarja, je redt je wel :D! Geniet ervan!!
    p.s. niet bij AVIS auto huren maar gewoon via internet bij budget (die zitten in de haven)..

    Enjoy! XX

  • 21 Februari 2014 - 21:16

    Lynnsey Tiekink:

    Hahahaha ik heb net een auto gehuurd bij avis voor morgen... maar goed zal jouw site voor de volgende keer in de gaten houden! Super ik zal zeker gebruik maken van je tips! Ik zal ze allemaal een keer opzoeken hier!c'est la vie ga ik sowieso wel vaker heen de komemde tijd! Super plek!
    Iedereen bedankt voor de lieve reacties!

    Xxx

  • 23 Februari 2014 - 10:17

    Remon En Wilma:

    Hoi Schatje.
    Stinkend jaloers toen we vanochtend de mooie foto's van jou en de tijgers zagen. Wat een ervaring!
    Het doet goed om te zien en te lezen dat je je goed vermaakt. Al was ik daar niet bang voor, haha.
    Ik hoop dat je een leuke stageplek zult vinden en ik kan me voorstellen dat de keuze van en project niet altijd makkelijk is. . Maar goed, je kunt er vandaag met een Malibu-cola aan het strand nog eens goed over nadenken. Wees voorzichtig met de zon en geniet van al het moois aldaar.
    Dikke kuzz en tot mailens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

lynnsey

Ik ga voor mijn opleiding SPH, naar Zuid-Afrika voor 5 maanden. Wat ik daar ga doen is nog niet duidelijk. Die keuze mogen we daar pas maken. Via deze site hou ik jullie op de hoogte van het project en mijn weekenden en vakanties in Zuid-Afrika! =D tot snel!

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 5372

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: