lekker knuffelen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van lynnsey Tiekink - WaarBenJij.nu lekker knuffelen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van lynnsey Tiekink - WaarBenJij.nu

lekker knuffelen

Blijf op de hoogte en volg lynnsey

23 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Heey lieve mensen daar ben ik weer. Dinsdag hebben we een dagje school gehad. Bezig met het huiswerk en een vergadering in de townships. Verder niet veel bijzonders... Alleen geknalt voor school! Woensdag hadden we nog een township tour alleen nu alleen voor de sph en pabo mensen. We zijn nu ook bij projecten geweest waar we toen niet waren geweest. Liza en ik zaten deze reis naast elkaar en toen we bij de 2e plek aankwamen, hadden we allebei het gevoel: ja dit willen wij!! Het is een crech voor kinderen tot 4 jaar. We voelden ons daar helemaal thuis en waren smoorverliefd op deze kinderen. Na deze trip dus meteen naar namzameli om te vragen of dit mogelijk is. Dus dinsdag gaan we naar de instelling om te overleggen of we daar heen kunnen en wat we daar gaan doen. Ik hoorde dst ze csar het ambulante werk willen opzetten dus dat zou super vet zijn!! Daar hou ik jullie nog van op de hoogte! De rest van de dag ook nog bij eventuele andere projecten geweest. Tussendoor een lunch gehad gemaakt door de locals. In het begin wist ik niet wat ik moest verwachten maar het smaakte heel goed.

Donderdag weer een dag bezig geweest met school. er moet een computercursus opgezet worden en dat willen we maandag af hebben dus vandaar dat we daar even hard aan hebben gewerkt.

Vrijdag zijn we naar grahanstown geweest. De dag was georganiseerd om nelson mandela te herdenken en te werken aan samenhorigheid en racisme. Wij gingen in het begin staan van de rij(human chain). De rij zou daar beginnen en eindigen in de stad. Deze dag was het minder weer dus veel regen. Hierdoor was het erg rustig. Ze hadden verwacht dat de ketting van mensen 5 km lang was, maar vanwege het weer bleven veel locals thuis. Waar wij stonden waren er maar paar honderd man. Maar goed het was wel heel gezellig. Iedereen was aan het zingen en dansen op straat zoals jullie hebben gezien op het filmpje! Super sfeer!! Achteraf bleek dat in de stad wel duizenden mensen stonden, dus we stonden eigenlijk op verkeerderde plek..maar goed, wel een hele leuke dag gehad!

Daarna nog even in de kerk gezeten daar en de dag afgesloten met een fruitmix ijsje.

Zaterdag zijn we naar lionspark gegaan. Ik moest in de auto rijden, omdat ik als enige internationaal rijbewijs heb. Ene kant vind ik dat juist wel leuk, want ik vind het mooi om te rijden. Andere kant in het begin toch wel spannend. Met links schakelen, links blijven rijden en grote heuvels. Maar toen ik eenmaal zat was het zo voorbij. Ging super goed gelukkig, dus met zijn allen op naar lionspark.

Na 2 uur rijden kwamen we daar aan. Het was een saaie rit die kant op, want je moest alleen maar recht door rijden. Bij de poort nog een pauze genomen en toen met de auto het

Park in. We reden nog geen 5 minuten en zagen allemaal beesten om ons heen. Het begon met 1 of andere bok, bizons maar vlug daarna liepen er al zebra's om ons heen. Gewoon rechts naast en voor de auto. Zo vet!! Ook mega tof om offroad te rijden!

Daarna kwamen we aan bij het lion park. In het begin kwamen we aan bij een groot stuk met grote weilanden met een hek er om heen. Hier zag je de eerste tijgers en leeuwen al. Zelf vond ik het erg zielig om die beestjes in hokken te zien, want daar horen ze helemaal niet. We zijn daar okk njet zo lang geweest. Ze hadden wel super veel ruimte daar maar gewoon het idee dat ze in kooien zitten was wel zielig om te zien... Daarna verder naar boven gereden. Je kwam aan en je had een super uitzicht over het landschap. Achter ons was een lunchroom. Eerst daar even een drankje gedronken en toen door het park heen gelopen. Daar lagen ook paters, leeuwen, tijgers, stokstaartjes en soort van lynx. E zaten hier ook in kooien natuurlijk maar je zag dat de beesten genoten van de aandscht van de verzorgers. Daardoor keek je ook weer anders naar die dieren. In het begin vond ik het lastig om te kiezen met welk dier ik wilde knuffelen. Want je moest per kooi een bedrag betalen. Eerst wilde ik met de witte tijger knuffelen, want die was zo mooi! Maar als snel zag ik dat je daar alleen naast kon staan en kon aaien, te dicht in de buurt kon niet. Daarna ging mijn keus naar het tijgerwelpje van 3 maand. Maar die was veel te actief. Hij zocht alleen contact met de verzorgers of was continu aan het rennen. Daarna heb ik gekozen voor de laatste kooi. Niemand was daar nog jin geweest, dus geen idee hoe ze zouden reageren op vreemde mensen. Ik liep de kooi in en voelde mij eigenlijk meteen al op mijn gemak. Ik was rustig en dit voelden de tijgers ook wel aan denk ik. Eerst begon ik voorzichtig zodat ze aan mij konden wennen, maar later kon ik van alles. Op hun buik liggen, tegen hun aan, heerlijk knuffelen! Ik was de eerste die dit kon, dus ik was super blij dat ik voor die kooi had gekozen. Ik was helemaal verliefd en zo relaxed dat ik wel in slaap kon vallen bij hun. Vooral het leeuwtje coco was heel relaxed. Hij vond alles wel prima. Ik wilde ze het liefst houden! Maar helaas... Super tijd gehad met die schatjes! Dat ga ik nooit weer vergeten! Liza kon na mij en zij heeft ook nog hele mooie foto's kunnen maken. Daarna waren ze er wel klaar mee en kon de rest niet meer. Het blijven natuurlijk ook wilde dieren en als zd niet willen moet je ze ook niet gaan forceren. Dat deden ze gelukkig ook niet. Alleen als de tijger of leeuw het goed vond, werd het gedaan.

Daarna snel naar huis want we wilden voor het donker thuis zijn. Op de terugreis stonden we recht naast een paar giraffen!! Super stoer en een mooie afsluiting van het park. Prima terugreis gehad.

De dag afgesloten bij guido's, heerlijk biefstukje!

Daarna lekkernaar huis en even gebeld met mijn mannetje! Top dag was het! Daarna lekker naar bed om vanochtend weer vroeg uit bed te gaan om de auto terug te brengen. Even boodschappen gedaan en straks even huiswerk maken voor de aankomende les van morgen.

Spreek jullie snel weer!

Xxxxx


  • 23 Februari 2014 - 11:48

    Veroni :

    Hey Lynns,

    Leuk om het enthousiasme te lezen!! Mooie ervaring.. Geniet ervan!

    Groetjes Veroni

  • 23 Februari 2014 - 12:20

    Hennie:

    Hoi Lynns, weer een super mooi verslag en de foto's had ik al gezien op fb. Super

  • 23 Februari 2014 - 12:39

    Paul:

    Leuk verslag Lynns!
    Ik blijf trots op u en ben blij met onze contactmomentjes!
    Geniet ervan en doe voorzichtig!! xXx

  • 23 Februari 2014 - 14:38

    Mom:

    Heej lief poppie!
    Genoten van zowel je reisverslag als de bijpassende foto's. Na de 1e schrik van het bericht van Paul naar mij dat je tijgertjes ging aaien (aaah) daarna ook wel genoten van de machtig mooie foto's. Wat een levenservaring erbij zeg! Dat zul je inderdaad niet snel vergeten. Vind het zelf helemaal niet raar dat jij als 1 van de weinigen wel toenadering kreeg van de dieren. Met je engelengeduld en rust die je uitstraalt heb je ook al eerder als enig dolfijnen naar je toe gelokt. Tis een gave, geniet ervan! Ben super trots op je! Jammer dat het skypen mislukt is vandaag, misschien dat het met Paul wel lukt als hij bij mij komt woensdag... Dikke smok& Love you! xxx

  • 23 Februari 2014 - 14:58

    Sharon:

    Hallo stoere meid!
    Jij durft wel zeg, als eerst een kooi in gaan! Maar gek is het niet dat ze je accepteren.
    Spreekt natuurlijk voorzich hahah! Bijzondere stoere meid!
    Maar wat een super ervaring zeg en die foto's ook zo gaaf!
    En moet het toch weer tegen je zeggen maar wat ben ik toch weer jaloers!
    Ik krijg nu allemaal nieuwe vakantie ideeën want wat lijkt me dit mooi, als een Tarzan (Jane) door de jungle!:p

    Wordt nog een spannende dag dinsdag?
    Inderdaad wel wat voor jou, pas maar op want volgens mij wordt het heel lastig om over 5maand weer weg te gaan met al die gave ervaringen! Nu al en je bent er nog maar net!
    Maar gelukkig is die tijd die je daar hebt nog erg lang! Geniet meid!
    Ik ga voor je duimen dinsdag!

    Wat een heerlijke afsluiter he, bellen met je mannetje! Wat zal jij na zulke ervaringen en zo'n goede afsluiter heerlijk geslapen hebben! ♡
    Ik ga jou heel gauw weer spreken!
    Dikke smok voor jou!

  • 25 Februari 2014 - 15:48

    Marleen:

    Supervet zo'n dagje en tijgers knuffelen! Ik wil ook naar Afrika!!!
    Lekker genieten daar en leuk dat jullie zo'n tof project hebben. Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

lynnsey

Ik ga voor mijn opleiding SPH, naar Zuid-Afrika voor 5 maanden. Wat ik daar ga doen is nog niet duidelijk. Die keuze mogen we daar pas maken. Via deze site hou ik jullie op de hoogte van het project en mijn weekenden en vakanties in Zuid-Afrika! =D tot snel!

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 5382

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: